Politik

Liberalerna vill:

Vår politik bygger på de liberala grundvärdena. Vi vill att du som individ ska kunna påverka ditt liv och att inte behandlas som en del i ett kollektiv. Alla ska ha den möjligheten!

Valfrihet för alla är det unika med vår politik. Alla ska vara jämlika – men vi är fördenskull inte lika. Oavsett bakgrund, förutsättningar ska du kunna välja hur du vill att ditt liv ska se ut. Valfriheten ska inte vara bara för de starka i samhället utan för alla.

Vi är beroende av varandra och de som behöver stöd har rätt att få det. Din värdighet och integritet får inte kränkas och samhället ska se till att du får skydd mot sådana kränkningar.

Det liberala samhället bygger på frihet och solidaritet och det är detta som sedan resulterar i ett valprogram. Politiken är inte en marknadsplats där olika partier försöker övertrumfa varandra med det ena “vallöftet” efter det andra. Politiken i vår mening är djupare än så. Den bygger på grundläggande värden om frihet att påverka ditt liv och allas lika värde.

Inför alla politiska beslut som tas i Hudiksvall finns vi med för att värna varje individs möjlighet att välja själv och inte bara den som har makt eller pengar.